vrijdag 29 oktober 2004

Opiniepeiling zonder alternatieven?

In de Metro van vandaag wordt de lezers de vraag voorgelegd voor welke kandidaat ze zouden stemmen als de aan de verkiezingen in de VS zouden mogen deelnemen. Er zijn echter slechts twee antwoorden mogelijk: Bush of Kerry.

Ofschoon ik uiteraard begrijp dat degenen die in de USA stemmen ook voor de een of de andere kandidaat moeten stemmen, zou ik het toch leuk gevonden hebben als deze opiniepeiling enkele opties meer had gehad. Niet dat daardoor het uiteindelijke resultaat zou veranderen, maar het zou wat meer genuanceerd zijn. Ik zou als extra optie gezien willen hebben: "Ik stem Kerry, omdat ik tegen Bush kies". en eventueel ook omgekeerd, als dat nodig mocht blijken. Ik heb namelijk ook niet zo bijster veel vertrouwen in Kerry, maar in ieder geval wantrouw ik hem toch iets minder dan Bush.

Geen opmerkingen: