vrijdag 15 april 2005

100% dom!

Soms zie ik wel eens reclame op TV (gelukkig maar heel zelden, want dat is erg slecht voor mijn gezondheid). Meestal vraag ik me dan af of de reclamemakers dom zijn.. of dat ze ervan uitgaan dat de kijkers dom, of dat wellicht TV-kijkers écht dom zijn?
Vandaag zag ik weer eens iets tenenkrommends. Een of andere dame zet een groot masker tegen haar keukentafel en pakt iets melkachtigs uit haar koelkast. Een onzichtbare stem vraag "wat is dat" en de dame begint uit te leggen hoe ze aan dat masker is gekomen. Lache... want het ging natuurlijk om dat melkachtige goedje. Dat is, volgens de dame, "100% plantaardig, 0% cholesterol, dus 100% gezond".
Ik zou deze dame eens willen aanraden een hapje digitalis (vingerhoedskruid) te consumeren (probeer dit thuis niet!). Volgens haar filosofie (immers 100% plantaardig, 0% cholesterol) moet dat 100% gezond zijn. Volgens mijn medische gids is het echter héél erg ongezond, want de dame zal het vermoedelijk door hartproblemen misschien wel niet eens kunnen navertellen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel Nederlanders de "berekening" "100% plantaardig + 0% cholesterol = 100% gezond" als waar beschouwen... Iedereen die dit gelooft vormt het levende bewijs dat het Nederlandse onderwijs slecht is!

Geen opmerkingen: