dinsdag 23 juli 2013

Als Aldi niet boycot, zullen wij het moeten doen!

Nadat Aldi eerder verklaard had dat het artikelen uit Israelische nederzettingen in Palestina zou boycotten, heeft het bedrijf deze uitspraak nu teruggetrokken. Er zou sprake zijn geweest van een "vergissing".

Er liggen nu weliswaar geen artikelen uit deze bezette gebieden in de Aldi-winkels, maar (en daarin is het bedrijf, dat moet ik toegeven, eerlijk) dat heeft volgens de mededeling van de Aldi-woordvoerster niets te maken met politiek of religieus beleid. (Trouw, vandaag).

Ik weet niet of Aldi veel klanten heeft die het oorlogszuchtige kolonialisme van Israel ondersteunen, maar het zou een duidelijk signaal zijn, wanneer iedereen die de Israelische "Lebensraum"-politiek verfoeit voortaan Aldi boycot. Tenslotte handhaven bedrijven als Hoogvliet en Jumbo wél hun boycot van producten uit de bezette gebieden in Palestina.
Waarschijnlijk zal Aldi het toch niet leuk vinden als ze hun hele omzet moeten halen van een paar pro-Israel-fanaten als Geert Wilders en een kudde oud-testamentische zwarte-kousen-bijgelovigen...

1 opmerking:

Willem Wejes zei

Nou, ik kan me voorstellen dat de Aldi nogal wat moslim klanten gaat verliezen aan de Hoogvliet en de Jumbo. Zouden die laatstgenoemden op die manier de omzet willen vergroten? Of zouden de klanten gewoon alleen op de prijs letten? Ik vermoed dat het de meeste klanten een grote worst zal zijn waar een product vandaan komt.
Ze kunnen in deze crisistijd trouwens beter Nederlandse producten kopen, want zoals een oude slogan meldt: "koopt Nederlandsche waar, zoo helpen wij elkaar"