donderdag 1 september 2022

Is een ridderorde iets belangrijks?

Voor mij in ieder geval niet, al vind ik het soms wel eens jammer dat ik niets zogenaamd 'belangrijks' doe, waardoor ik een dergelijk lintje zou kunnen weigeren. Wie met een beetje gezond verstand zou zoiets willen ontvangen van de koning, een middeleeuws overblijfsel uit het feodale tijdperk - notabene volstrekt in strijd met artikel 1 van de Nederlandse grondwet.

Vandaag kreeg ik nog een nieuw motief onder ogen, om een dergelijk versiersel te weigeren, want Max Verstappen is er nu ook mee onderscheiden. (zie het Noordhollands Dagblad van vandaag). Wat doet die jongen uiteindelijk voor belangrijks? Ik denk bij hem alleen aan een kolossale hoeveelheid geld die hij krijgt door met race-auto's enorme hoeveelheden uitlaatgas in de atmosfeer los te laten. Oja, hij levert ook de exploitanten, resp. eigenaars van raceparcours (zoals de pandjesprins) nog wat centjes op...

Geen opmerkingen: