donderdag 24 juli 2003

Williams vs. Zeppelin

Lezer/briefschrijver Van Liempt (in de Metro van vandaag) verwart twee zaken: A. Boukes was van mening dat de kwaliteit van Robbie Williams' muziek minder was dan die van Led Zeppelin. (Persoonlijk kan ik me daar zeer wel in vinden!)
Van Liempt reageert daarop met de opmerking dat Williams meer succes heeft dan Black Sabbath of Led Zeppelin.

Dat is het vergelijken van appels met kweeperen. De Telegraaf heeft meer lezers (succes) dan NRC-Handelsblad, maar is daardoor niet automatisch kwalitatief beter.

Bovendien vind ik het een beetje zwak om de kaartverkoop bij ArenA hierbij te betrekken. Toen Led Zeppelin eind jaren 1960 begon, bestond de ArenA nog lang niet, en persoonlijk vraag ik me af of Williams na meer dan 30 jaar zelfs nog wel muziek zal maken (maar dat is dan weer een persoonlijke inschatting, die niet perse een voorspellende waarde hoeft te hebben)...

Geen opmerkingen: