dinsdag 14 april 2009

De NAVO, een gruwelijk monster van Frankenstein

Zoals gisteren beloofd, bied ik jullie hierbij de tekst aan van mijn toespraak ter gelegenheid van de betreurenswaardige 60e verjaardag van de NAVO (De NAVO, een gruwelijk monster van Frankenstein), uitgesproken bij de Paasvredesmars van het Haags Vredesplatform. Je vindt hem hier als PDF, compleet met alle voetnoten en (aanklikbare) links.

Op verzoek van een van mijn lezers heb ik ook mijn toespraak ter gelegenheid van de Alternatieve Veteranendag van het Haags Vredesplatform van 29 juni 2007 geplaatst, eveneens als PDF.

Het voordeel van het PDF-formaat is dat het op diverse computerplatforms (Windows, Mac, Linux) geopend kunnen worden, én dat ze zonder veel moeite afgedrukt kunnen worden.

Mijn teksten mogen -onder verwijzing naar de Creative Commons-regels- onbeperkt vermenigvuldigd en verspreid worden, mits met bronvermelding, zonder wijzigingen (waaronder begrepen toevoegingen of weglatingen) en niet voor commerciële doeleinden. Ik zou het wel prettig vinden geïnformeerd te worden over verdere verspreiding.

Geen opmerkingen: