zondag 1 februari 2009

De macht van Israel en de "democratie" in de EU

Gisteren gehoord in een radio-nieuwsbulletin (natuurlijk van het Algemeen Nederlands PersPro-Israel Propagandabureau) dat er weer op Israel geschoten was vanuit de Gaza-strook [waarbij overigens geen schade werd aangericht, maar dat werd dan weer niet gezegd], en dat nadat er onlangs een "staakt-het-vuren was overeengekomen".

Het ANP vergat daarbij gemakshalve te vermelden dat bij een Israelische luchtaanval op 29 januari minstens achttien mensen gewond raakten (zie de Volkskrant van 29 januari). De Volkskrant heeft het daarbij uiteraard weer over de "radicaalislamitische beweging Hamas", om de slachtpartij voor de simpele lezertjes te rechtvaardigen, en stelt dat 'het bestand in de Gazastrook' door deze nieuwe agressie onder druk komt te staan.

Israel heeft al beloofd "disproportioneel" te zullen reageren (El País van vandaag).

ER IS HELEMAAL GEEN BESTAND IN DE GAZA-STROOK!!! Het enige wat de Israeli's gedaan hebben is het beleg hervatten om de bewoners van de Gaza-strook verder uit te hongeren, vermoedelijk omdat ze gemerkt hebben dat dat minder weerstand oproept in de buitenwereld.

En zo liegt de pro-Israel lobby gewoon door via de Nederlandse media. In plaats van afspraken te maken over een staakt-het-vuren, hebben de Israeli's zich gewoon gehergroepeerd langs de grens van de Gaza-strook. Ze wilden vermoedelijk het beëdigingsfeestje van Barack Obama niet verstoren, omdat ze vreesden dat voortzetting van het wapengeweld wel eens negatief zou kunnen uitwerken op de onvoorwaardelijke Verenigdestaatse steun aan de oorlogszuchtige misdadigersbende, die zich afficheert als de democratische regering van de "Joodse Staat" (wat overigens een even absurde naam is als de "Heilige Stoel" voor Vaticaanstad).

Er was dus helemaal niets overeengekomen, maar eenzijdig beslist. Het feit dat Hamas zich bereid heeft verklaard om ook eenzijdig de beschietingen (met -laten we zeggen- illegaal vuurwerk) voor een week op te schorten, mits Israel zich binnen die week volledig terug zou trekken uit de Gaza-strook, en zich zélfs aan zijn toezegging houdt ofschoon de schietgrage Israelische pubertjes niet helemaal verdwenen zijn, pleit voor Hamas en absoluut niet voor Israel.

Wie overigens de geschiedenis van Palestina en het zionisme kent, weet dat er al lang een blauwdruk ligt voor een volledig door Israel overheerst Palestina, zonder Palestijnen. Dat kan even duren, maar in het Torah-boek Dewariem staat dan ook duidelijk (7:22) dat de bewoners van het beloofde land niet allemaal tegelijk moeten worden uitgemoord.

De plichtmatige oproep van de Raad van de Europese Unie van 26 januari kan dan ook niet anders bedoeld zijn dan om de verontruste burgers duidelijk te maken dat de Europese Unie ook begaan is met het lot van de Palestijnen. De Raad van de EU weet al bij voorbaat dat Israel zich er toch niets van zal aantrekken - en zal ook niets doen om Israel onder druk te zetten. Enerzijds omdat Israel een goede zakenrelatie is van de EU, maar anderzijds en vooral omdat de Verenigde Staten simpelweg niet willen dat Israel ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd, en de EU blijft ondanks alles nog steeds braaf "ja" blaffen als the Master's Voice in Washington iets verlangt, en Washington danst op zijn beurt vrolijk naar de pijpen van Tel Aviv.

Deze gang van zaken blijkt wel nadat in Spanje het Hooggerechtshof een onderzoek is gestart na een aanklacht tegen zeven hoge Israelische figuren wegens oorlogsmisdaden bij een aanval op de Gaza-strook op 22 juli 2002. De aanklacht was ingediend door familieleden van de slachtoffers (IADNKronos van 29 januari)

De Spaanse overheid heeft bij monde van minister van Buitenlandse Zaken Miguel Ángel Moratinos, al op 30 januari aan zijn Israelische ambtgenote Tzipi Livni beloofd dat eraan gewerkt wordt om de wet te veranderen en het onderzoek stop te zetten. Een woordvoerder van de Spaanse regering gaf later ook toe dat er al "enige tijd" gewerkt wordt aan "aanpassingen voor de uitvoering van de universele jurisdictie". (Gara en
El Periódico van gisteren en Ha'aretz van vandaag)

En zo blijven we maar net doen alsof de EU en haar lidstaten democratisch zijn. Over enkele maanden mogen we weer stemmen voor het vleugellamme Europese Parlement. Wat mij betreft kunnen we onze tijd wel beter besteden. Die verkiezingen dienen alleen om te verbloemen dat de EU niet meer is dan een uitvoeringsorgaan van de Kapitalistische Internationale.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gezeten aan Uw voeten

Voor het eerst in mijn leven heb ik het bewijs gekregen, dat mijn Balkje zijn oren niet voor niets gekregen heeft, of enkel om ze te laten hangen naar zijn foute vrienden, de B-stuurders van de wereld in de afgrond naar het Hellemonster.

Hij weet van ons intieme kontakt, dat heb ik hem eerlijk opgebiecht, al na onze eerste, toen nog wat stroeve, ontmoeting. Maar hij heeft daar nooit op gereageerd, ik ben tenslotte maar een Vrouw, een Onrein Vat, in zijn beleving.

Ach nee, beleving is het woord helemaal niet, na die verplichte kus op het Ringenaltaar en de vereiste Konsummatie in een tamelijk donkere hotelkamer (een van de gordijnen sloot niet helemaal en het was volle maan), tijdens onze huwelijksreis van bijna 24 uur, is het enige Lichamelijke dat ik nog met zijne Balk deel een toevallige aanraking als we naast elkaar zitten en niet de volgens hem Eerbiedige afstand kunnen bewaren. Niet dat ik klaag, want mijn eerste echtgenoot, Balk's broer, was helemaal van het Ortodokse Houtje, dat ging zelfs mij te ver, ik zal U de lakens met gaten onthouden.

Op deze boezemontblotingen zat U natuurlijk helemaal niet te wachten, straf mij met uw roede in Gramschap.

Uw artikel schept een Gruwelijk beeld van Ontspoorde Israeliërs, Bloeddorstiger dan mijn regelmatige Nachtmerries over de Jongste Dag, als de Here neerdaalt om de Bokken te scheiden met Hemels vuur.

En dan eindigt U met het neerdrukken van een Kapitalistisch etiket op Europa en haar Lidstaten, en daar heeft U natuurlijk het gelijk van de Onbesmette in.
Eerlijk gezegd vind ik het vloeiende bloed belangrijker dan het aardse slijk, ook al heeft U natuurlijk wel gelijk, dat er een stevige geldlaag in dat moorden zit. De Ortodoksen gaat het niet om geld, zij moorden niet, zij maken schoon, zij ruimen vuiligheid op, zij zijn dan ook niet van deze wereld, of beter, zij verblijven slechts met Grote Tegenzin de hun toegemeten jaren op deze aardkloot, in afwachting van het Toekomstig Hemelrijk bij de Here, en hun rechtvaardiging om te doen wat zij doen komt uit dat er voor andersdenkenden uitziende Schimmenrijk.

Nogmaals moet ik u mijn roomwitte Boezem ontbloten in een verhaling over Balkje: Hij huilt veel en vaak bij mij uit, dat zult U begrijpen, anders had hij mij niet hoeven trouwen, hij zit dan aan zijn zijde van de Kamer op zijn met gevlekt langharig fluweel beklede leren stoel, hij noemt die zijn Koningszetel, het Hermelijnsgeval en zijn Rechtstreeksje met de Here, alleen vermoed ik dat het kontakt tussen Balkje en de Here de laatste tijd licht verwaterd is, waarom zouden zijn tranen anders zo rijkelijk vloeien, de Here biedt louter bij het verkeren in Diens Aanwezigheid al volop troost, maar ik ben slechts de Eerste Deerne en weet dus niets van zulke zaken.
Tijdens een of meerdere van die tranenrijke zoektochten naar de Goddelijke Moedermelk heb ik hem, Balkje, verteld over de pijnlijke troost die ik in Uw geschriften vind, en dat daarin met een vreemde omweg ook de Here zich kennen laat.

Balkje was de laatste tijd erg bedrukt, hij kon Soms zelfs zien dat zijn Vrienden hem Voorliegen, ja, zelfs dat hij zich zo Volkomen Willoos heeft overgegeven aan die leugens, dat hij ze als waarheid Beschouwt, hoezeer het Wringen van die waarheid hem ook hoofdpijn bezorgt.
Ware het niet, dat hij een plaats in de Hemelse Heirscharen voor zichzelve gereserveerd weet, hij hadde zich allang in de afgrond van de Zelf-beëindiging gestort, maar Seppuku past niet in zijn Geloofsovertuiging, en dat is voor mij een Fijn Gevoel, de last van een tweede mij ontvallen Echtgenoot en geen voorradige broers meer zou mij zeer zwaar vallen.

Uw bericht "Wat nou, Balkenende?" van vanochtend is een zuiver bewijs dat hij uw Weblog tenminste eenmaal bezocht heeft. En hij heeft daar een uitweg gevonden uit een deel van zijn malaise. Uw konklusie hierboven, het Kapitalistisch etiket bood hem de mogelijkheid om tijdelijk afstand te kunnen nemen van één van de problemen, waarin hij door zijn Slechte Vrienden was meegezogen, waarin hij met halfgeloken ogen heeft meegelogen, namelijk een ander bloedbad, het Irakese, en gelijktijdig de aandacht te richten op wat Gemeenlijk de "ekonomische krisis" wordt genoemd.

U en ik weten, dat die enkel bestond in de Beurzen van de Rijken, maar dat Bos (die zelf niet weet wat werken is, vergeef mijn grofheid van toon) die heeft laten neerdalen in de schrale portemonnees van de arbeiders en de behoeftigen in de Samenleving, waarvoor hij hopelijk Zwaar gestraft zal gaan worden, de Here vergeve mij deze hovaardij, maar als Eerste Deerne bekommer ik mij om het Gehele Volk, niet enkel om de "Graaiers en de Nuttelozen", zoals U dat zo krachtig en kernachtig weet te benoemen.

Ook omdat U mijn Leven weer in wat rustiger Vaarwater bracht, door het Tranendal waarin Balkje zich Laatstelijk bevond wat minder Diep te laten schijnen, wil ik U kussen, en met Mijne Haren (al zijn ze los niet vallend tot over mijne lendenen) U de voeten wassen, en wat verder aan wassing toe is.

In Dankbaarheid en Liefde,
Jeanne-Pierre Balkendje-Weg