donderdag 6 december 2007

Kan het dan nóg dommer? Ja, nog steeds!

Het is al jaren een publiek geheim in Nederland (al zijn er nog steeds volksstammen die het niet weten - of willen weten [talloze politici]) dat het onderwijs in Nederland sinds de invoering van het Mammoetstelsel in de jaren 1960 steeds sneller achteruitholt.

Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat het ergste intussen bereikt was, maar desondanks word ik nog regelmatig onaangenaam verrast door een nieuw dieptepunt.

Dat was vandaag het geval door een ingezonden brief in de Spits, waarin ene J. v.d. Pol uit Arnhem erin slaagt om in een luttele 69 woorden de volgende kapitale tegenstrijdigheid te berde te brengen:

"Het gelijktrekken van islam met andere religies moet maar eens afgelopen zijn. [...] Ik wens dat mijn kinderen zullen kunnen opgroeien in een vrij land."

Droevig, diep droevig, en het ergste is nog dat ik misschien wel een van de weinigen ben in het hele land, wien de kromme walgelijke gedachtengang van deze V.d. Pol opvalt...

Ik wil overigens ook dat mijn kinderen kunnen opgroeien (en leven!) in een vrij land zonder terreur van christen- of andere fundamentalisten, maar dat zal niet te realiseren zijn voordat de bevolking van het land in staat is zélf na te denken...

1 opmerking:

Middle Ditch zei

Ja hoor, het kan nog dommer. Ik woon in Dorset Engeland waar de mensen presies zo reageren. Waarom? Angst voor wat ze niet begrijpen.