Je vraagt je af waar die alleluya-freaks het geld vandaan halen, maar het is weer zover: de reclameborden op de stations worden weer eens ontsierd met onzinteksten die ons oproepen om niet te vloeken (ze zijn althans afkomstig van de Bond tegen het Vloeken).
Hoe lang duurt het nog voordat dit stelletje kwezels begrijpt dat een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking niet in hun of een andere god gelooft? En een groot gedeelte van hen die er nog wel in geloven doen dat alleen nog maar omdat ze in hun jeugd op misdadige wijze gehersenspoeld zijn met angst voor de eeuwige verdoemenis. In feite geloven die dus ook niet in een god.
Uitgaande van de definitie van vloeken als het uitspreken van godslasterende woorden kunnen al deze mensen dus niet eens vloeken.
Ik vind dus dat het, godverdomme, intussen méér dan goed geweest is met al dat gezeur over 'vloeken'.
Misschien kunnen al deze fijne mensen zich nu eens richten op alle zogenaamd christelijke politici die zich vergrijpen aan de mensenrechten: oorlogen (Balkenende, Middelkoop, Bush, Blair) of sociale zaken (Donner), enz.
Bovendien -maar mensen die nog steeds hun hele leven (en dat van de rest van de mensheid) dwingend volgens een oud sprookjesboek willen laten verlopen, hebben vermoedelijk ook een afwijkende logica- klopt er geen barst van de tekst op hun posters. Misschien kan het heel verlossend werken om het zelf eens uit te proberen. Doe het maar eens. Zeg maar eens 'godsakker' of zoiets. Je zult zien dat er niks breekt. Van de andere kant: als er iets breekt, als je bijvoorbeeld een glas kapot laat vallen, dan is het heel gewoon dat er een krachtterm valt (want je kunt alleen bij oprecht gelovigen spreken van een vloek). De tekst moet dus luiden: "Als er iets breekt, valt er een vloek".
Misschien kunnen ze nog geld terug krijgen van de ontwerper vanwege de absurde formulering...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten