vrijdag 3 maart 2006

Verdonk heeft toch nog een fan!

Toen ik vanmorgen bij de brievenrubriek van de Metro aankwam, was ik nog klaarder wakker dan toen ik eerder vandaag bij het douchen alleen de koude kraan had opengezet. Het begon al met de kop "Taïda heeft het zelf verpest door te liegen". Je zou van minder hartkloppingen krijgen.

Volgens de briefschrijver, ene J. Croeze uit Rotterdam, weten "vrij weinig mensen" wat er werkelijk aan de hand is, want "De familie Pasic, waar Taïda bijhoort, heeft vrijwillig ons land verlaten en 7000 euro meegekregen om een nieuw bestaan op te bouwen."

Nou, Croeze, dat wisten we al lang. Wat we nog níet weten, en wat jij ons ook niet uitlegt, is op welke manier er druk is uitgeoefend op de ouders van Taida. Misschien iets in de geest van "Je kunt kiezen: nu oprotten met € 7.000 of straks zonder geld opgepakt en uitgezet worden." Het is niet de eerste keer dat door de Nederlandse overheid mensen met een symbolische oprotpremie worden verwijderd.

Croeze gaat verder: "Daar [in Kosovo] had zij de mogelijkheid om precies dezelfde opleiding op hetzelfde niveau af te maken." Ik mag veronderstellen dat Croeze de Nederlandse VWO en het Kosovaarse equivalent nauwkeurig met elkaar vergeleken heeft, maar eigenlijk weet ik wel zeker dat dat niet het geval is. In aanmerking genomen hoeveel het onderwijs in Noord-Brabant en de Belgische provincie Antwerpen al verschilt kan ik hem en iedereen garanderen dat in Kosovo "precies dezelfde opleiding op hetzelfde niveau" niet bestaat. En dan heb ik het niet eens alleen over het feit dat in Nederland bijv. het geschiedenis-onderwijs veel aandacht besteedt aan Nederland en West-Europa, terwijl dat in Kosovo niet het geval is. Het zou me ook niets verwonderen, wanneer in Kosovo geen Frans of Duits gedoceerd wordt, maar Russisch. Daarnaast weet ik niet of Taida Servisch spreekt (gezien haar achternaam lijkt dat het waarschijnlijkst) of Albanees. Na zoveel jaar in Nederland lijkt me dat ook nog niet eens zo erg zeker. Maar uiteraard heeft Croeze dat allemaal uitgezocht - al vermeldt hij dat niet...

Dat is echter nóg niet alles: "Later ging Taïda met een Frans visum stiekem naar Nederland. (...) Ze heeft gelogen over het verscheuren van haar paspoort en haalt nog meer van die rare streken uit [welke, Croeze? Waarom laat je ons daarover in het ongewisse?] die compleet buiten het boekje gaan." Welk boekje?

Tenslotte droomt Croeze nog wat door: "Als Taïda op een normale manier had gehandeld had zij misschien nog een kans en zou Minister Verdonk vast en zeker over haar hart strijken en Taïda haar opleiding hier laten afmaken." Wat voor logica is dat? "Misschien nog een kans", maar Verdonk zou "vast en zeker over haar hart strijken"? Geloof het maar niet! Verdonk heeft een stenen hart, en misschien is ze zelfs wel een geprogrammeerde androïde, een soort Data maar dan asociaal geprogrammeerd.

"Als Taïda het echt verdiende, dan zou de rest van politiek Nederland toch wel opstaan?" Nouja, tegen zoveel naïviteit ben ik werkelijk niet meer opgewassen. De Nederlandse politiek hangt van leugens, bedrog, oorlogen en uitbuiting aan elkaar, maar diezelfde uitvreters zouden zich druk maken over een meisje dat dapper genoeg is om haar familie achter te laten om hier in Nederland haar fel begeerde VWO-diploma te halen.

Croeze, je moet eens goed luisteren: de leugens en de rotstreken zitten aan de kant van Verdonk en de hele club van Balk & Co. Om te beginnen is het hele deportatiebeleid van Verdonk & kornuiten onmenselijk. Spanje en Griekenland, die véél armer zijn dan Nederland, hebben met een groot gebaar 100-duizenden illegalen een verblijfsvergunning gegeven, maar het zuinige kruideniersclubje in Den Haag is zelfs te beroerd om 26.000 mensen, die hier al jaren en jaren zitten te wachten op duidelijkheid, hier te laten blijven, ondanks dat daaronder veel kinderen zijn die hier zijn opgegroeid en zelfs geboren. Dat zijn nog eens christelijke normen en waarden! Deporteren die mensen, dat is alles waar Verdonk & Co. zich hard voor maken.

De talloze leugens, waaraan het clubje van Balkende Ellende zich schuldig heeft gemaakt, ga ik niet nog eens aanhalen. Wie daarin geïnteresseerd is kan met een gerust hart mijn weblog doorbladeren. En bij dit gelieg en bedrog is er geen sprake meer van een wanhopig meisje van 18 jaar, maar van volwassenen, politici, die de verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het Nederlandse volk en -via hun buitenlands beleid- mede voor het welzijn van de hele wereld. Als Verdonk het slimme truukje van Taida, om met een Frans toeristenvisum toch in Nederland te kunnen komen, al 'fraude' noemt, hoe moet ze dan haar eigen wanbeleid en dat van het hele Nederlandse régime wel niet noemen?

Vandaag heb ik trouwens van diverse kanten -onafhankelijk van elkaar- nog gehoord dat de IND aan Taida beloofd zou hebben dat ze terug mocht komen om in Nederland haar VWO-opleiding af te maken (waarom ze niet meteen mocht blijven is me overigens onduidelijk). Als dat het geval is, maar ik heb er helaas nog nergens een waterdichte bevestiging van kunnen vinden, dan hebben we hier écht te maken met grof bedrog. Dáár zou Verdonk eens iets aan moeten doen...

Geen opmerkingen: