zaterdag 21 november 2009

"Ik zal geen couppoging maskeren", zegt Zelaya tegen Obama (artikel uit CubaDebate)

De grondwettelijk gekozen Hondurese president Manuel Zelaya heeft op 15 november een brief gestuurd aan zijn Verenigdestaatse collega Barack Obama, waarin hij defintief elk accoord afwees dat zou kunnen dienen als een rechtvaardiging voor de staatsgreep van 28 juni dit jaar. Hij kondigde ook aan dat hij de resultaten zal betwisten van de voor 29 november geplande presidentsverkiezingen, omdat deze volgens hem gebaseerd zijn op een ongelijk proces.

"Ik bevestig nogmaals mijn beslissing, dat ik vanaf heden geen enkel accoord zal aanvaarden om terug te keren als president van de republiek, om zo deze staatsgreep te maskeren."

Hier kun je als PDF de brief downloaden PDF (160 Kb): Carta de Zelaya a Obama



Het bovenstaande artikel werd op 15 november 2009 gepubliceerd door CubaDebate. de 2009.
Een vertaling van de brief in het Engels vind je bij Quotha.
Helaas heb ik (nog) geen tijd (gehad) om hem in het Nederlands te vertalen.

Geen opmerkingen: