vrijdag 3 februari 2006

Als de EU de passie preekt...

Volgens een klein berichtje in de Metro van vandaag vindt de Europese Commissie dat er een media-offensief moet komen om het imago van de EU wat op te poetsen. De inwoners van de Europese Unie hebben namelijk volgens deze ondemocratische club een 'vertekend en negatief beeld van de EU'.

Ikzelf denk eerder dat de EU-inwoners een heel juist beeld hebben van de enge kanten van de EU en het wordt daarom volgens mij ook eerder tijd dat de Europese Commissie zichzelf onder curatele laat stellen...

Het zal wel de bedoeling zijn ons, de kiezers, te lijmen omdat ze over enkele jaren weer een poging willen doen om de Europese 'grondwet', waarschijnlijk alleen met wat kosmetische aanpassingen, goedgekeurd te krijgen. Ik heb al wel een paar ideeën over wat ze van plan zouden kunnen zijn, maar die houd ik voorlopig maar voor me, om hen vooral geen enge suggesties aan de hand te doen.

Wij stinken er niet in en ik hoop de andere EU-kiezers ook niet!

Geen opmerkingen: