vrijdag 24 februari 2006

Verdomd! Verdonk op de Albanese toer!

Webwereld maakt vandaag melding van het feit dat minus-ter Verdonk haar eigen propaganda-zender begonnen is (per VOD-cast: Video on Demand via het Internet). Ze wil zo haar campagnes toelichten.

Naast haar ongetwijfeld intussen al wereldwijd bekende menslievende houding ten opzichte van mensen die al jaren vergeefs wachten op een verblijfsstatus in Nederland en kinderen die bijna vanaf hun geboorte in Nederland wonen en niet zelden de taal van het herkomstland van hun ouders niet spreken wil ze ook informatie geven over haar "&-campagne". Met deze campagne beoogt ze "de meerwaarde van samenwerking tussen mensen van verschillende culturen uit te dragen".

Ik weet voorwaar niet wat hiermee bedoeld wordt, maar het komt op mij nog leugenachtiger over dan het waarheidsgehalte van Radio Peking ten tijde van de Culturele Revolutie of van de Verenigdestaatse Radio Martí. En het zou me niet verwonderen wanneer haar praatjes even interessant zijn als de ellenlange uitzendingen over de succesvolle vijf-jaren-plannen, zoals Radio Tirana die vóór 2000 uitzond. Wat dat leugenachtige betreft: dat zal niemand verwonderen, die gehoord heeft over haar geklets betreffende het niet-doorgeven van gevoelige informatie aan enge régimes.

Het lijkt me niet nodig een link op te nemen, want ieder zinnig mens mijdt mevrouwtje Verdonk als de eh... vogelgriep, en niet-zinnige mensen lezen mijn weblog niet (behalve misschien de gluurders van de voormalige Belabberde VeiligheidsDienst, maar ik neem aan dat die toch al beroepshalve verplicht zijn kennis te nemen van alle oprispingen van het régime van dienst).

Geen opmerkingen: