vrijdag 3 februari 2006

Zo kan het natuurlijk ook nog!

Cindy Sheehan, de moeder die haar zoon verloor door de onrechtmatige oorlog in Irak van Bush & kornuiten, was door een volksvertegenwoordiger van de «Democratische Partij» uitgenodigd om in het House of Representatives de "State of the Union" (zeg maar 'troonrede') van Bush te horen. Vooraf werd ze echter gearresteerd. De politie heeft haar nu excuses aangeboden. (Metro vandaag)

Dit is een taktiek die ruime mogelijkheden biedt: eerst wordt iemand uit de weg geruimd (al dan niet definitief) en daarna worden verontschuldigingen aangeboden. Daar kunnen ze in Nederland nog veel van leren (hoewel... Bij de Eurotop [EU ROT OP] in Amsterdam enkele jaren hebben ze dat geintje hier ook uitgehaald, en dat was nog onder het régime van Wim Kots).

Zo kunnen ze bijvoorbeeld mij arresteren vóór een volgende demonstratie tegen Bush (of Balkenende of Zalm), zogenaamd omdat ik bekeuringen weiger te betalen (voor de duidelijkheid: ik heb al eeuwen geen bekeuringen gehad en er staan er dus ook geen open) - en na de demonstratie me weer vrijlaten met een berouwvolle blik en me melden dat er helaas sprake is geweest van een vergissing...

Geen opmerkingen: