woensdag 3 oktober 2007

Binnenkort: Niederländische Zeitung in den Niederlanden

Net zoals de nazi-bezetters van Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog precies bepaalden wat Nederlanders wel en niet mochten weten, zo doet het Balkeniaanse régime dit ook meer en meer.

Ik verwijs hier niet alleen naar de manier waarop (zachtjes gezegd) de berichtgeving over de SP gemanipuleerd wordt, maar ook waarop de informatie over de Nederlandse deelname aan de Verenigdestaatse koloniale oorlogen gestuurd wordt.

Nadat een verslaggever van BNR 'gevoelige operationele informatie' verspreid had, mogen nu de ingebouwde journalisten in Uruzgan voortaan alleen nog vanuit de slaapvertrekken werken. Écht 'ingebouwd' dus. (NRC vandaag) - In het Engels heet het dat die journalisten 'embedded' zijn, dus dat past wel bij slaapvertrekken; misschien is het de bedoeling dat ze inslapen, zodat alle informatie uit Afghanistan voortaan door de Balkenbende (bij monde van Dick Berlijn bijvoorbeeld?) geleverd wordt. Of misschien kunnen ze nog wel een contract afsluiten bij die club die een aantal jaren geleden die foto's met blokjes en streepjes leverde, waarop de Iraakse massavernietigingswapens te zien waren (zouden zijn).

Om het nog even bij dit onderwerp te houden: ik hoorde net in het voorbijlopen iemand van het TV-programma Netwerk aankondigen dat vanavond aandacht zou worden besteed aan de vraag "Waarom de NAVO in Afghanistan wel moet winnen".

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik weet het antwoord op die vraag wel: omdat Big Brother Bush gezegd heeft dat dat moet, en omdat iedere politicus met NAVO-betrekkingen doodsbenauwd is om Bush teleur te stellen. En aangezien het hele Balkenkabinet als een stelletje blinde mijnpaarden achter Bush aanhuppelt is dat uiteraard ook het officiële Nederlandse standpunt (zelfs ook van een deel van de oppositie!).

Ik weet overigens niet welk antwoord Netwerk zal geven, maar ik heb niet het geduld om naar dat leuterprogramma met halve waarheden te gaan kijken/luisteren. Als iemand van jullie de energie daarvoor wel kan opbrengen, hoor ik het wel. Afgesproken?

Geen opmerkingen: