woensdag 3 oktober 2007

Jong geïndoctrineerd is oud gemanipuleerd...

Het Jeugdjournaal besteedde vanavond ruim tijd aan PvdA-staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken). Deze vindt dat opgetreden moet worden tegen misleidende sites die jongeren binden aan abonnementen voor beltonen (in Nieuw-Nederlands heet dat: "ringtonen", zoals ik hoorde). Ondanks de minuten die aan het onderwerp besteed werden, vond het Jeugdjournaal het niet nodig er even bij te vertellen dat Heemskerk zijn mening verkondigde, nadat Arda Gerkens eerder vandaag nieuwe Kamervragen gesteld had over de (laat ik het voorzichtig zeggen) oplichtingoïde activiteiten.

Sterker nog, Arda Gerkens had over hetzelfde onderwerp ook in mei dit jaar al Kamervragen gesteld. (Zie hierover ook Webwereld van vandaag.)

Het verbaast me allemaal niets: de SP is anti-"neoliberaal" en moet daarom met alle mogelijke middelen bestreden worden. De gelijkgeschakelde Nederlandse pers doet daaraan maar al te graag mee, zoals ik in mijn blog al herhaaldelijk heb aangegeven. Het is uiteraard gemakkelijker om verstandige plannen en goede ideeën uit de aandacht te houden dan (niet-bestaande) tegenargumenten te moeten bedenken.

Geen opmerkingen: