zaterdag 29 oktober 2005

Inderdaad, meneer Van Thijn, uitstekend idee!

Ed van Thijn, in de betere tijden van Nederland ooit minister van binnenlandse zaken, vindt [en beslist niet alleen hij] dat -net zoals ten tijde van de Bijlmerramp in 1992- degenen die nu de brand in de gevangenis van Schiphol hebben meegemaakt, een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen (Trouw van vandaag).

Zeg nou zelf: dat klinkt toch een heel stuk sympathieker dan klagen dan er van de gevluchte 'illegalen' nog vijf 'voortvluchtig' waren. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat mevrouwtje Verdomd of minus-ter Dommer gedaan zouden hebben wanneer ze bij een brand in een fijn land met een erg onfijn regime in de gevangenis gezet waren zonder dat ze een misdaad begaan hebben. Ik hoop dat ze niet gevonden worden, want de kans dat het regime het advies van Ed van Thijn opvolgt acht ik microscopisch klein.

We zouden overigens het hele probleem in één klap kunnen oplossen, wanneer we de hele kliek van Balk & kornuiten op het vliegtuig zetten naar hun droomland, de VS. Misschien mogen ze dan wel als sergeantjes mee naar Irak om de westerse beschaving uit te dragen. Dát zou nog eens leuk zijn voor deze kruis(raket)ridders!

Ik kan me niet voorstellen dat we met een beetje goede wil niet gauw een nieuwe regering bij elkaar hebben, die de ellende met bekwame spoed gaat herstellen. Slechter dan dit stelletje leugenaars en konkelaars kunnen ze het nooit doen!

Geen opmerkingen: