dinsdag 13 juni 2006

Baaldagen!

Het feit dat ik de laatste dagen niets meer schrijf, komt niet omdat er niets ergerniswekkends meer is, maar juist omdat het gewoon doorgaat:

• De Haagse bluffers blaten gewoon door over hun inburgeringsregeltjes en andere onmenselijke zaken.
• De NS doet haar naam van Nationale Schande opnieuw eer aan (gistermorgen werd op mijn plaatselijke station omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk was met Amsterdam en dat reizigers met die bestemming via Haarlem moesten reizen, juist op het moment dat er een trein voor Haarlem aan het perron stond. Juist op het moment dat duidelijk was dat we via Haarlem moesten reizen, draaide de conducteuse -die in een deur stond, juist onder een luidspreker- de deuren dicht. De Intercity naar Amsterdam werd omgeleid via Haarlem - en daverde met een rotgang voorbij. De sneltrein naar Amsterdam en Amersfoort, die ook via Haarlem zou kunnen rijden, werd uitgespaard en we kwamen dus uiteindelijk een uur later in Amsterdam aan dan mogelijk was geweest wanneer de conducteuse van die ene trein niet zo'n Verdonk-achtige trut was geweest.
• De moordpartijen in Irak gaan gewoon door en worden even vrolijk ontkend.
• De oranje-/foebbalgekte is nog steeds onverminderd virulent. Zelfs intelligente mensen praten nauwelijks over iets anders, al gaat het er bij sommigen dan toch om dat ze het gezellig vinden met een stel imbecielen een feestje te bouwen, waarbij het balgefrut bijzaak is.

Ik weet het niet meer. Ikzelf word behoorlijk depressief wanneer ik elke keer weer kritiek moet leveren op al het geschoft en gehufter in de wereld - en ik kan me ook best voorstellen dat jullie het ook niet leuk meer vinden. Vermoedelijk zakt mijn lethargische bui over enkele dagen weer wel, maar anders ... houdt het gewoon op. Helaas kan ik de maatschappij niet veranderen zonder dat de massa's zelf het recht in eigen hand nemen; en dat zal niet lukken zolang als het onderwijs in Nederland (en elders) niet verbetert - en dan komen we weer terug bij de Haagse bluffers, die daarin niet geïnteresseerd zijn.

Oja, toch nog een opstekertje: de intelligentie van een volk is omgekeerd evenredig met het aantal beschikbare TV-kanalen. Denk dáár maar eens over na...

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja... men moet natuurlijk niets, lijkt me. Maar ik moet zeggen dat ik met plezier deze blog bezoek. Het is daarbij ook nog een welkome afwisseling van het krankzinnige mediabombardement door oranje idioten, waarvan ik inderdaad ook vrij depressief word. Ik word trouwens ook depressief van het opgeklopte gedoe van de Tour de France dat er vrijwel naadloos op zal volgen. Wat dat betreft ben ik buitengewoon blij dat ik niet meer in een kantoortuin werk!

En internet is niet het medium gebleken dat veel verandering in het menselijk gedrag brengt. Als dwarslezer hoopt om middels dit medium een verandering in mentaliteit te bewerken, al was het maar een klein pietsje, dan ben ik bang hij in de toekomst nog depressiever zal worden dan hij nu is... Men moet namelijk goed kunnen lezen en dan ook nog de inhoud begrijpen... een activiteit die voor de meesten veel te hoog gegrepen is en dus tot een acute cerebrale congestie zal leiden.

Beterschap gewenst dus.