zondag 16 juli 2006

Bush roert de oorlogstrommels

Hoorde zojuist in het nieuws op BBC World Service een stukje kots-opwekkend proza van George Double-Me Bush, dat ik hierna tussen neus en lippen vertaal, zodat niemand kan zeggen dat de oorlogszuchtige bedoelingen van Bush niet duidelijk zijn:

"De consensus lijkt [lijkt!] te groeien dat de wereld, om ervoor te zorgen dat wij [wij!] de vrede krijgen die we [wie is we/wij? Ik veronderstel Bush & kornuiten] willen, zal moeten erkennen dat er terroristische elementen zijn, die alles op alles zetten om de voortgang van democratie en vrede tegen te houden en daarom moeten wij daarmee afrekenen [hier kon ik twee woorden niet verstaan: niet door de slechte kwaliteit van de uitzending, maar door de erbarmelijke uitspraak van Big Brother]. Er zijn twee naties die erg betrokken zijn bij het tegenhouden van de voortgang van de vrede, en dat zou Iran zijn, en dat zou Syrië zijn [zou zijn?]."

Voor degenen die de originele tekst prefereren, heb ik deze opgeschreven aan de hand van een opname van de opmerkingen: "There seems to be a consensus growing that in order for us to have the peace we want, that the world is gonna have to recognize that there are terrorist elements, who are dedicated to stoppin' the advance of democracy and peace and therefore we must deal with those [I repeat [?]. There are two nation states that are very much involved with stoppin' the advance of peace, and that would be Iran, and that would be Syria."

Geen opmerkingen: