vrijdag 14 juli 2006

Het moederschap onwaardig!

Vandaag publiceerde de Spits de nevenstaande foto, die ik zo veelzeggend vind, dat dit artikel zonder de foto minder 'spreekt', en daarom ben ik zo brutaal geweest een deel ervan over te nemen. *)

In de tekst onder de foto meldt de Spits dat Bush een hem uit het publiek aangereikte baby huilend teruggeeft. Dankt je de koekoek dat een baby gaat huilen met zo'n enge paljas voor zijn gezicht!

Ik weet natuurlijk niet of degene die hem de baby had overhandigd de moeder was of bijv. een oppas, maar ik vind dat er in ieder geval een wet moet komen die moeders onmiddellijk uit de ouderlijke macht ontzet wanneer ze hun kind aan een oorlogsmisdadiger overdragen. En een oppas die zulks doet, moet uiteraard voor de rest van haar leven verboden worden met kinderen om te gaan.

*) De foto is volgens Spits afkomstig van Reuters, maar daar kon ik hem helaas niet vinden (anders had ik hem kunnen dieplinken). Ik hoop daarom dat de rechthebbenden het mij vergeven dat ik bij wijze van citaat een deel van hun foto overgenomen heb.

Geen opmerkingen: