dinsdag 25 juli 2006

Enge Bromsnorren!

De Spits meldt vandaag hoe een dappere koddebeier in Veendam (Groningen) met gevaar voor eigen leven een 3-jarige wildplasser een bon van € 75,00 in de maag heeft gesplitst. Volgens het berichtje was de moeder met haar kind onderweg toen de kleine plotseling 'moest'. De dappere veldwachter zag dit gebeuren en trok onvervaard zijn bonboekje.

Dit is iemand van de categorie "Regels zijn regels en regels moeten strikt opgevolgd worden". Ook wordt wel eens gezegd "Befehl ist Befehl" en dat zal in deze context niet vreemd zijn. Het zou mij niet verwonderen als het type mensen dat 1940-45 maar al te graag de nazi's terwille was (bijv. bij het opsporen van joden) van hetzelfde miserabele niveau was als deze enge Bromsnor.

De politie zal best je beste vriend zijn, maar er zijn onmiskenbaar ook enge beste vrienden...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik was eveneens stomverbaasd over dit bericht dat ik via de radio vernam. Ik kreeg de indruk dat Veendam wel de aller- aller veiligste gemeente van Nederland moest zijn: kennelijk heeft de politie daar niks anders meer te doen dan op plassende kleuters te letten.
Maar ze beseffen niet dat ze zich met dit soort acties onsterfelijk belachelijk maken, door hun beroep in de sfeer van bromsnor in een kindermusical te trekken. Jaren 50 optima forma!
Ik verwacht nu eigenlijk dat de rechter een taakstraf aan de kleuter zal opleggen. Een maand lang elke dag propjes oprapen in het park bijvoorbeeld. Om de politie van hun zware taak te ontlasten. Dan zou het beeld compleet zijn.