dinsdag 11 juli 2006

Goede actie van Gonggrijp!

In Webwereld van gisteren las ik een stukje dat mij toch weer een beetje blij maakte ondanks de ellendige politieke situatie in Nederland - Balk III is namelijk niet bepaald een leuk cadeautje vlak voor de zomervacantie.

Afgelopen donderdag verwees ik (in mijn artikel «'Democratisch' stemmen per stemcomputer?») naar een angstaanjagend bericht in de nieuwsbrief van Bits of Freedom over een onmiskenbaar geval van fraude met een stemcomputer, zoals die in Nederland zowat overal gebruikt worden.

Verhef je stem voor een controleerbare uitslag! - www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nlHet stuk in
Webwereld gaat over een actie van Rop Gonggrijp, de oprichter van XS4ALL. Klik voor meer informatie over deze belangwekkende actie op de afbeelding en vergeet niet om zoveel mogelijk deze actie te steunen. Het gaat tenslotte om niets minder dan onze vrijheid. Na vier jaar Balkende Ellende kan niemand er nog op vertrouwen dat we niet belazerd worden door politici. Het is dus zeer dringend nodig zoveel mogelijk te voorkomen dat ze zomaar wat aan kunnen rotzooien.

Het kan in dit verband geen kwaad om nog even te vermelden dat XS4ALL zich altijd erg heeft ingezet voor de burgerlijke vrijheden. Een van hun recente wapenfeiten is de overwinning van Karin Spaink tegen de enge Scientology-secte. De daarvoor gevoerde jarenlange procedures zouden zonder de steun van XS4ALL vermoedelijk niet mogelijk zijn geweest, ondanks de tomeloze en bewonderenswaardige inzet van Karin zelf.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja ja, hr Gonggrijp was een maandje of twee geleden op TV (Human) en was niet mis te verstaan. Hulde!

Ik vrees dat hij een van de laatste bestrijders van "Big Brother" is. Er zijn namelijk genoeg andere dynamische jongere gezagsgetrouwe dan wel machtsbeluste software piepeltjes die hun diensten al aars- dan wel hielenlikkend bij de machthebbers aandragen.

Ik vermoed dat hij nimmer een standbeeld zal krijgen (heel misschien wel virtueel), immers, hij vloekt in de kerk (de, waar kennen we dat ook al weer van, onfeilbare digitale kerk). Mocht er ooit een collecte voor een standbeeld komen: ik doneer graag iets van mijn bescheiden inkomen voor hr. Gonggrijp).

Nomen est Omen. (Klokkeluider, voor de twijfelaars)

(scientology, heb iets van de SF amateur Ron Hubbard gelezen; slimme jongen en dus erg rijk geworden, maar heeft echt niks te melden; wie er in stinkt, ach, hij is het geld kwijt. Had je toch beter katholiek kunnen zijn; dezelfde kletsklep, maar een stuk voordeliger!)(en katholiek zijn is een pre voor allerlei seksueel verdoolden)