maandag 20 augustus 2007

Dáár zal Bush blij mee zijn!

De ayatollah van Rome heeft gisteren bij zijn Angelus gezegd dat "ware vrede niet is het ontbreken van een conflict, maar het resultaat van een voortdurende strijd tegen het kwaad". (Catholic Worldnews vandaag).

Zou hij dat zelf bedacht hebben, of is het een gesponsorde reclameboodschap van het Verenigdestaatse régime? De bewoordingen doen mij in ieder geval erg denken aan de kreten van George Double-Me Boef...

Als ik goed begrijp wat die Maledictus zegt, dan is het kennelijk juist zo dat christenen (dat is in Rome een soort synoniem voor 'katholieken') door hun zoektocht naar 'de waarheid' niet aan geweld ontkomen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jawel, het zoeken van christenen naar de waarheid, als ze dat al doen, verloopt maar uiterst moeizaam. het heeft bijna 2000 jaar geduurd voordat de katholieken konden toegeven dat Christus een Jood was. Voor 1950 was Christus nog katholiek, zover ik me kan herinneren.

Ik dacht dat de katholieke strijd tegen het kwaad alleen in het gebed werd beoefend, als verzoek aan god? "Leidt ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze" herinner ik me van de draadomroep. Van toen de omroepen nog herkenbaar waren. En ze bij de KRO nog een gebed voordroegen.

Het zal eenieder duidelijk zijn wie Il Papa als "het kwaad" ziet: mij dus. ;-))