vrijdag 11 augustus 2006

Beetje voorbarig? Of toch niet!

In mijn eerdere berichtje van vandaag («Poging tot verlenging Balkenbende?») verwees ik naar een nieuwsbericht op de radio over deelname van kleine partijen aan de verkiezingsdebatten op TV.

Naar ik nu lees in de RSS-feed van de Volkskrant werd hier waarschijnlijk verwezen naar kamervragen van Geert 'Calimero' ("het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik ben klein") Wilders, die bang is buiten de boot te vallen bij de lijsttrekkersdebatten op TV.

Hetzelfde artikel meldt dat (volgens speculaties in het Algemeen Dagblad) door de NOS zes lijsttrekkers zullen worden uitgenodigd; op andere zenders komen maar twee lijsttrekkers (Wouter Bush en Balkende Ellende) aan bod of vier (de twee al genoemden met Rutte en Marijnissen).

Voorlopig wordt het nog even afwachten, maar ik twijfel er niet aan dat de rechtse kliek toch wel zijn uiterste best zal doen om de SP zwart te maken, ook al krijgt Jan Marijnissen zijn verdiende plaats bij de lijsttrekkers. Misschien moeten ze eens vragen hoe de Spaanse postfascisten van de PP het aanleggen om met de actieve steun van de kerk van Rome de Spaanse politiek onnodig te compliceren...

1 opmerking:

Anoniem zei

Dit is voor mij weer iets nieuws: dat de kleine partijtjes niet op de TV mogen meedoen (ik volg die debatten eigenlijk maar zelden, omdat het voor mij eerder mannetjesmakerij is dan inhoudelijke info)

Maar het lijkt me een stuk eerlijker dat juist alle kleintjes op de TV moeten en de groten wat minder! De groten krijgen immers het hele jaar door al aandacht genoeg op de media, en iedere Nederlander moet toch goed voorgelicht zijn.

Ik stem soms op een kleine partij (al ben ik het lang niet altijd eens met hun boodschap) alleen maar om enig tegenwicht te bieden tegen de groten! Het bestaan vaan veel kleine partijen is voor mij juist een groot goed voor de democratische gedachte.

Let op uw saeck!