maandag 7 augustus 2006

Hoelang gaan de moordpartijen nog door?

Gisteren hebben we weer eens gedemonstreerd in Amsterdam tegen de moordpartijen, die al enkele weken door het Israelische leger worden uitgevoerd tegen Libanon. Ik heb er gisteren op radio en televisie niets over gezien of gehoord en kranten heb ik vandaag nog niet gelezen (ben vandaag al vroeg met werken begonnen en heb nu -in een korte pauze- even de Metro -de 'vox populi'- doorgebladerd), maar het zou me niet verwonderen als de demonstraties van afgelopen weekend in diverse plaatsen in Nederland door 'zetfoutjes' 'per ongeluk' niet vermeld zijn.

Feit is echter dat er -ofschoon de oproep voor de demonstratie pas afgelopen vrijdag is uitgegaan, en ondanks dat het voor veel mensen vakantietijd is- tóch in Amsterdam alleen al toch gauw tussen de 500 en 1000 mensen aanwezig waren (mijn eigen schatting), die aandachtig luisterden naar toespraken van een vertegenwoordiger van het Palestina Komitee, van 'Een ander Joods geluid' van Mohammed Rabbae, iemand van de SP en ene Tariq, wiens achternaam ik niet onthouden heb. In deze toespraken werden de grotere verbanden rond het huidige conflict genoemd, en uiteraard bleven daarbij de belangen die de VS in het Midden-Oosten hebben en nastreven, evenals de kruiperige onderdanigheid (aan de VS) van diverse 'westerse' regeringen, waaronder niet in de laatste plaats de Nederlandse, niet ongenoemd.

Ik vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn, waarop we tegen deze oorlogsmisdaden zullen moeten demonstreren, houd dus deze weblog en andere vredelievende bronnen in de gaten!

Geen opmerkingen: