vrijdag 11 september 2009

Nederland een republiek, nu meteen!

Als je ziet hoe het diverse leden van de luxe families Zur Lippe Biesterfeld en Von Amsberg geen barst kan schelen wat wij denken van wat zij zoal doen, dan is een andere conclusie voor mij uitgesloten. Ik noem zomaar wat voorbeelden, die me voor de geest komen:

Máxima spendeert haar luxe uitkering aan een fundamentalistisch-katholieke televisiezender in Argentinië (zie mijn artikel Wat deed Máxima in Argentinië? van 2 mei 2008), en zij en Willem A. spenderen hun luxe uitkeringen aan luxe woningen in Argentinië (zie mijn artikel Willem A. in Bariloche... van 14 februari dit jaar) en in Mozambique (zie o.a. mijn artikel Wie sjoemelt er het hardst? van 24 augustus dit jaar).

Christina, de jongste zus van Willem A. houdt zich (o.a.?) bezig met het ontduiken ('ontwijken' heet dat tegenwoordig) van belasting via brievenbusfirma's op Guernsey. Vandaag meldde de Volkskrant dat zij er sinds kort een nieuwe bij heeft in dat belastingparadijs.

En hare koninklijke Bea, die doet bijv. vage dingen in Argentinië (zie mijn artikel Ja, wat deed Bea eigenlijk in Argentinië? van 14 april 2006) en ze biedt via haar 'werkpaleis' Noordeinde onderdak aan allerlei stichtingen, waaronder de belastingsluipbrievenbussen van Christina (zie de Volkskrant van 31 januari 2009), en kennelijk hecht ze er geen enkele waarde aan dat het Nederlandse parlement op diverse gronden begin dit jaar al bezwaar had tegen deze constructie.
Via hetzelfde 'werkpaleis' wordt trouwens ook nog een vaag fonds beheerd van Irene's ex, Carlos Hugo de Borbón Parma (zie de Volkskrant van 6 februari 2009).
En Bea leest natuurlijk elk jaar in september nog een kletsverhaal van de hand van de regering voor, en rond kerstmis vertelt ze over Jezus en dat we begaan moeten zijn met onze medemens.

Doen ze intussen nog wel iets wezenlijks voor de Nederlandse bevolking? Eh..., ze gooien ons geld over de balk. Verder kan ik eerlijk gezegd niets bedenken...
Laten we daarom in deze crisistijd die geldverspilling maar meteen afschaffen. Een president hoeven we niet te kiezen, we hebben tenslotte al een minister-president. Niet dat die zo'n geweldige bijdrage levert aan de Nederlandse samenleving, maar bij de volgende verkiezingen kan hij tenminste gewoon naar huis gestuurd worden...

Geen opmerkingen: