dinsdag 6 september 2005

Condo ziet het niet zo somber

Condoleezza Rice vindt het maar vreemd dat er mensen zijn die de ellende in Louisiana en Mississippi toeschrijven aan het feit dat het hier om zwarte en arme bevolkingsgroepen gaat. Het was haar juist opgevallen dat 'Aziaten, blanken, chinezen, zwarten en latino's elkaar meer dan goed helpen'. En wat zegt dat, mevrouwtje Condo?

Als ik zie dat mensen keurig stoppen voor een rood stoplicht, bewijst dat toch ook niet dat er geen patsers zijn die alle verkeersregels aan hun laars lappen en mensen te pletter rijden?

Ik heb twee dagen geleden (in mijn stukje Discriminerende Verenigdestaatse overheid?) al aangegeven dat ik ervan overtuigd ben dat de hulpverleners en reddingswerkers "zich ten volle inzetten om de slachtoffers zoveel mogelijk te helpen". Dat impliceert echter niet dat de Verenigdestaatse overheid zich veel gelegen heeft laten liggen aan de gevaarlijke situatie, die al jaren geleden bekend was (zie o.a. in mijn stukje Bush is allergrootste ramp voor de hele wereld! van afgelopen vrijdag) en dat ook de officiële hulpverlening véél te laat op gang is gekomen: in plaats van het treffen van maatregelen toen duidelijk was waar Katrina zou toeslaan, is gewacht totdat er niks meer aan te doen was dan -letterlijk- puinruimen.

Het is wel duidelijk: mevrouwtje Rijst probeert de kritiek op Bush een beetje te pareren en vermoedelijk is haar huidskleur daaraan niet vreemd...

Geen opmerkingen: