vrijdag 23 september 2005

Ik had gisteren groot gelijk over de VVD

Gisteren meldde ik al (in mijn stukje VVD gaat Dom66 achterna) dat de VVD net zo zijwindgevoelig aan het worden is als Dom66. Dat was omdat de VVD zich toen mordicus tégen rekeningrijden verklaarde (niet alleen nu, maar voor altijd), terwijl ze een jaar geleden nog vóór waren.

De cyclus van de zijwindgevoeligheid is nu al gevaarlijk bekort (het lijkt wel of de partij nog vaker van richting verandert dan een windhaan in een novemberstorm, of zeg maar: vaker dan Dom66).

Ik lees namelijk nu in NOS Teletekst dat VVD-opperhoofd van Aartsen zijn standpunt terzake 'genuanceerd' heeft (nieuwspraak voor 'gewijzigd'). Hij bedoelde kennelijk te zeggen dat hij voor is, maar wel op voorwaarde dat de opbrengst helemaal ten goede komt aan de automobilisten en dat er niet te veel kosten mee gemoeid zijn.

Persoonlijk kan ik daar wel mee leven: Lekker veel rekeningrijden en al dat geld naar de automobilisten. Maar dan ook wel consequent géén geld uit de algemene middelen meer naar snelwegen! Het zou me niets verwonderen wanneer iedereen daar uiteindelijk beter van wordt (kan misschien gepresenteerd worden in het kader van de door Balk beloofde 'lastenverlichting'?), zelfs de automobilisten zelf...

Geen opmerkingen: