zaterdag 3 september 2005

Vandaag verplicht Sesam Straat kijken

Sesam Straat bestaat inmiddels alweer 30 jaar in Nederland en ik denk dat de meesten van ons er min of meer mee zijn opgegroeid. Dertig jaar geleden was ik de puberteit alweer gepasseerd, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds geniet van de diverse personages uit de serie. Veel van de taferelen kan ik bijna letterlijk dromen, maar ik kan er nog steeds niet genoeg van krijgen.

Vanwege dit jubileum zijn de originele Bert en Ernie, Koekie en Elmo speciaal uit de VS overgevlogen (ja, er komt gelukkig ook nog veel goeds uit de VS, waar trouwens ook veel wél erg aardige mensen wonen) en is er vandaag ook een extra lange uitzending (17:55 - 18:45 op Nederland 3), die je beslist niet mag missen.

Afgelopen dinsdag gaven Bert en Ernie een interview, waarbij ze te kennen niet verontrust te zijn door de plannen van Medy van der Laan, die de NPS wil nekken: "Van der Laan treedt toch af." (de Volkskrant, 31 augustus 2005)

Geen opmerkingen: