donderdag 13 september 2007

Pronk kan me nog meer vertellen!

Pronk vindt dat er een referendum moet komen over het nieuwe Europese Hervormingsverdrag (nieuwspraak voor: Europese Grondwet). Hij vindt echter ook: "En Nederland moet absoluut 'ja' zeggen". (NRC vandaag)

Ik ben het met Pronk eens dat er een referendum moet komen, maar uiteraard ben ik het er niet mee eens dat we 'ja' moeten zeggen. Wie zich afvraagt waarom ik 'uiteraard' zeg, adviseer ik mijn artikelen in (met name) mei en juni 2005 te lezen. Wie na lezing nóg voorstander is van die zogenaamde Grondwet (en neem van mij aan dat het 'Hervormingsverdrag' afgezien van enkele kleine aanpassingen nauwelijks verschilt van de ontwerptekst voor de Grondwet) zou ik willen adviseren zijn koffers te pakken en te verhuizen naar de VS. Dan kan hij (of zij) daar live de zegeningen van het neoliberalisme zien en ondervinden.

Pronk geeft zich hiermee trouwens wel erg bloot. Verleden week vond hij nog dat de PvdA terug naar links moest, maar nu verdedigt hij "te vuur en te zwaard" het 'Hervormingsverdrag'. Met zijn vuur en zwaard moet hij zich trouwens ook wel thuis kunnen voelen in de entourage van het régime van de VS...

Geen opmerkingen: