vrijdag 21 september 2007

Vakbonden, je weet nu wat je te doen staat!

Aan het eind van de middag meldde het ANP (zie bijv. in de Spits) dat het 'ministersalaris' met 10% verhoogd wordt. Er moet nog een beslissing genomen worden over een verdere gefaseerde verhoging...

Daarnaast las ik vanochtend in de Metro-kolom van Ebru Umar, dat "koningin Beatrix [...] het komend jaar 100.000 euro extra [kan] uitgeven". De bron hiervan heb ik niet kunnen vinden, alleen al omdat ik doodeenvoudig doodziek word van al het geblaat en gezwets van het teveelste Balkenkabinet. Ik neem echter aan dat Ebru die informatie ergens gevonden heeft...

En in april 2006 bedacht het régime de kamerleden al met een 'loonsverhoging' van 30%.

En dan te denken dat minister Donner van (zogenaamd) Sociale Zaken vorig jaar nog op tilt sloeg omdat bij CAO-onderhandelingen een looneis van 3% genoemd werd.

Het moge duidelijk zijn: wanneer het Nederlandse régime op alle niveaux het voorbeeld geeft dat zelfverrijking wel degelijk kan en te rechtvaardigen is, kunnen en mogen de vakbonden niet achterblijven. Een looneis van minimaal 10% is dan toch wel een vereiste, waarbij in eerste instantie moet worden ingezet op minimaal 15%. Als de vakbonden zich nu toch houden aan een getal van 3%, wat momenteel genoemd wordt, maken ze zich totaal ongeloofwaardig.

Balkenende kan me wat met zijn beloften voor 2009. We weten intussen wat de beloften van die nep-christen waard zijn. Leugens, meneer, niks dan leugens!

Als de hotseflotsende (kan helaas geen ander woord bedenken voor hun bezigheiden) kabinetsleden nog niet genoeg hebben aan hun ruime tractement (voor een salaris moet je werken!) plus allerlei onkostenvergoedingen, zoals privé-chauffeur en rondreisjes van 100 dagen, dan verdienen de arbeiders, d.w.z. degenen die de ruif van de overheid vullen, toch zéker een flinke stap vooruit!

3 opmerkingen:

Ben Hoogeboom zei

Hallo Dwarslezer,
Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens, maar het scheelt me niets of ik 3% of 10% of 5% meer krijg, volgende maand. Of dat ik een kwart procent minder krijg, echt, het maakt me niets uit.
Ik word er geen vakbondslid voor.
Belangrijker vind ik de fascistische (eindelijk gebruik ik dat woord eens terecht) taal van een Kamerlid. Schrijf daar eens een stuk tegen. Simpel, helder, intelligent. Een stuk dat, ik noem maar iets, laat zien dat Wilders’ uitspraken lijken op die van Mussert.
Dat is echt veel belangrijker dan je nu zorgen te maken over die paar procent.

Dwarslezer zei

Het ging (en gaat) mij ook niet om die paar procent meer, maar om de manier waarop dat stelletje uitvreters zichzelf,zonder enige schaamte, zit te verrijken, terwijl ze alleen maar het land verder naar de verdoemenis helpen: geld onttrekken aan de zorg en het onderwijs om Nederland verder te asfalteren en om andere nutteloze en contraproductieve plannetjes te kunnen uitvoeren, zoals Betuwe-lijnen, straaljagers, Bushiaanse oorlogsavonturen. Voor dat structurele gebroddel verdienen ze niet eens een minimumloon, maar dat geeft allemaal niet: omdat ze menen zelf de baas te zijn, zorgen ze er wel voor dat ze hun eigen zakken gevuld houden.

Anoniem zei

Ben er helemaal tegen ...

Het merendeel van de politici die ik ken (en ik kom er nogal eens wat tegen), verdient eigenlijk niet eens een bon om bij de voedselbank te gaan eten, noch een bed in het lokale opvanghuis, maar vooruit, van honger om laten komen wil ik mijn grootste vijanden nog niet (hoewel een keertje hongerlijden voor de gebruikelijke vetzakken best zou kunnen leiden tot een wat realistischer invulling van het wereldbeeld), behalve als het hun opzet is om andere mensen dat wél te laten overkomen (dat hoef ik toch niet met namen te verduidelijken, hè?).

Deze reaktie is wat aan de late kant, ik heb eerst nog wat boodschappen gedaan vanaf een plek ergens ver onder de nullijn ... niks proletarisch overigens, zo erg is het nu ook weer niet.