dinsdag 11 september 2007

Wanneer houdt dat liegen en verdraaien nou eens op?

Ik heb het weer eens gehad. Het is om doodziek van te worden, al dat gelieg, gemanipuleer en gedraai in de media! Ik ga het weer enkele dagen wat rustiger doen. Tenslotte moet ik ook aan mijn eigen geestelijke gezondheid denken.

Vandaag is het ook weer prijs (met die leugens enzo).

Op de voorpagina van de Metro staat vandaag een grote foto met het onderschrift:

Leden van de militaire tak van Hamas trainden gisteren in Gaza Stad om een verwachte aanval van Israël op de Gazastrook het hoofd te kunnen bieden. Het gaat om het gedeelte waar Hamas in juni de macht greep ten koste van troepen die trouw zijn aan de Palestijnse president Abbas.

Hoezo: "Hamas [...] de macht greep"? Hoezo: "troepen die trouw zijn aan [...] Abbas"?

Abbas (van Al Fatah) had met de steun van Israel, daarbij geholpen door de boycot van de VS en de EU tegen de wettige regering van de Palestijnse gebieden, nou juist de macht gegrepen, nadat verleden jaar Hamas de verkiezingen op eerlijke wijze met een overweldigende meerderheid had gewonnen. En eh... niet alles waar "president" voor staat ís ook echt president. Dat geldt zeker voor Abbas. Die is door Israel gepromoveerd tot "president" van de met Israelische steun in elkaar geknutselde "voorlopige regering", maar formeel heeft hij geen bal te vertellen in de Palestijnse gebieden.

Een andere verdraaiing vond ik in De Pers van vandaag, waarin beweerd werd dat "De aanslagen [op de Twin Towers in New York] de aanleiding [waren] voor de Amerikaans-Britse invasie in Irak".

Fout, driewerf fout, zij waren het smoesje, dat gebruikt werd voor de aanval op Afghanistan. Voor de aanval op Irak werden weer andere leugens verzonnen: Irak zou massavernietigingswapens hebben en Irak zou samenwerken met Al Q'aida.

Vrees overigens niet (of wel, natuurlijk, als je niet van mijn ideeën houdt): als deze bui weer een beetje gezakt is, ben ik zomaar ineens weer terug!

Geen opmerkingen: