dinsdag 19 september 2006

Er is hoop voor Nederland! - II

Ook de website van Metro Nederland heeft leuk nieuws voor de Nederlandse toekomst. Daar loopt namelijk een enquête met de vraag "Wie zou volgens jou de beste minister-president van Nederland zijn?"

De percentages liegen er niet om (al moet ik toegeven dat ze vanochtend nóg mooier waren). Hierna de cijfers van 17:00, tussen haakjes die van vanmorgen rond 08:00:
32% (35%) - Jan Marijnissen
29% (28%) - Wouter Bos
29% (27%) - Balkenende
10% ( 9%) - Mark Rutte
Als dit ook geldt voor álle Nederlandse kiezers - en dan uiteraard op 22 november a.s. - (tenslotte is de Metro toch niet bepaald een links dagblad, nietwaar?)...

1 opmerking:

Anoniem zei

ja,ja, het lijkt erop dat de Nederlanders het door beginnen te krijgen...

Rutte heb ik ook op de laatste plaats: gewoon een carrieremannetje, gladjanus, en hij vergeet ook vooral niet om geen sigaren te roken als hij in de visuele media verschijnt... lijkt me eerder iemand voor Europa ;-)) (Daar zetten ze toch de beste mensen die we hier niet nodig hebben?)

Balkenende, de Christelijke vazal van Bush... ik zie hem nog staan, naast Bush, als een bedremmeld schooljongetje... dat weten we nu wel.

Bos, de Nederlandsche Windvaan (zie ook geenstijl): het lijkt me iemand waar vooral de dames op stemmen, vreemd he? Een soort ideale schoonzoon? Oppassen geblazen dus.

Blijft over... en inderdaad, het lijkt er ook nog op dat die partij echt wat te melden heeft. Ik gun ze graag het voordeel van de twijfel.

Maar onderschat de Nederlanders niet als het om dom gedrag gaat!