vrijdag 22 september 2006

Kippevel - Piel de gallina

Ik heb zojuist de volledige toespraak van Hugo Chávez op 20 september bij de 61e Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in zijn geheel gezien. KIPPEVEL (nee, ik doe niet mee met het spellingsgeneuzel met tussen-N-en!) - KIPPEVEL, zoals ik al zei, kreeg ik ervan. Dat is nog eens een politicus met charisma, die bovendien ook nog eens iets heel zinnigs te zeggen heeft - maar daarover kun je morgen meer lezen in de gastkolom van Cristina Caramés Espada.

Wie Spaans verstaat kan ik alleen maar heel dringend aanraden om de toespraak te bekijken op de site van Venezuela en Video
[vertaald: Venezuela op video]. En ook als je niet veel Spaans verstaat is het toch ontwapenend om te zien hoe gewoon, maar met hoeveel overtuiging Chávez spreekt.
Tijdens zijn toespraak deed hij me sterk denken aan de op last van het Verenigdestaatse régime van Richard 'Tricky Dicky' Nixon op 11 september 1973 vermoorde Chileense president Salvador Allende.

Geen opmerkingen: