woensdag 18 oktober 2006

Le nouveau stemwijzer est arrivé! Lachu!

Dat was inderdaad even lachen. Bij de vorige gelegenheid kwam ik uit bij de Evangelische Volkspartij en daar kon ik me misschien nog wel iets bij voorstellen.

Deze nieuwe stemwijzer (zeg maar 'stemdommer') maakt het echter wel héél erg bont. Ik zou namelijk moeten stemmen op de Partij voor de dieren, terwijl ik helemaal niks heb met dieren (althans met huisdieren en in het algemeen gedomesticeerde dieren) en zelfs nadrukkelijk aangaf dat ik niet wil dat dierenrechten in de grondwet worden opgenomen.

Wat in elk geval wel klopte was dat ik het CDA niet mijn partij is. Alleen zou volgens de eindgrafiek mijn afkeer van het CDA véél groter zijn dan die van de VVD, en dat slaat dan weer nergens op.

Mijn advies: beslist eerst, op grond van de verkiezingsprogramma's, op welke partij je wilt gaan stemmen en zorg dat je dat héél zeker weet. En gebruik de stemwijzer alléén om eens droevig te grimlachen en zéker niet bij wijze van stemadvies. Hij is net zo doeltreffend als onze 'onvolprezen' democratie, waarin de zogenaamd door onszelf gekozen 'regering' namens ons beslist - en dan dingen doet die wij absoluut niet willen en ook nooit gewild hebben.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heeee? er lijkt enige consistentie in de stemsoftware te zitten: ook ik kom uit op de Partij voor de Dieren! Met de SP op de 4e plaats. En PVDA op de laatste plaats, dus dat klopt wel. Zou dat met iedereen die Dwarslezer volgt zo zijn?

Lachu wel, inderdaad!