maandag 30 oktober 2006

Nieuwe leugens van het ANP!

De Volkskrant meldt vandaag dat van degenen die gisteren naar het eerste lijsttrekkersdebat op Radio 1 geluisterd hebben 34% vindt dat Balk de discussie gewonnen heeft.

Hoe kan het Algemeen Nederlands Propagandabureau dat nu beweren? Mij is niet om mijn mening gevraagd, en twee andere luisteraars die ik vlug even opgebeld heb ook niet. Dit soort leugens doet niet onder voor de bewering in het stalinistische Albanië dat godsdienst volledig uitgebannen was, of in de Chinese Volksrepubliek dat daar geen AIDS voorkwam.

Ik kan me niets anders voorstellen dan dat het ANP alleen gevraagd heeft naar de mening van de bewoners van een bejaardentehuis in Limburg en dat de resultaten gemakshalve zijn geëxtrapoleerd naar de volledige Nederlandse bevolking.

Hoe kan een weldenkend mens in kotsnaam nog een voorkeur uitspreken voor iemand die een ander verwijt dat hij "draait en oneerlijk" is (niet dat ik een fan ben van Wouter Bos!), terwijl zijn hele politieke carrière als eerste minister bestaat uit een aaneenschakeling van leugens (bewijzen van massavernietigingswapens in Irak, opbouwmissie in Afghanistan) en gedraai (geen kernenergie/wel kernenergie)?

Geen opmerkingen: