dinsdag 19 juli 2005

Big Brother steeds machtiger (ook in GB)

Op NOS Teletekst heb ik zojuist gelezen dat in Groot-Brittannië het regime het met de oppositiepartijen is eens geworden over een strengere wetgeving tegen het terrorisme, die het voorbereiden van terroristische acties aanpakt.

Met name wordt in het artikeltje genoemd dat 'het downloaden van instructies voor het maken van bommen [...] strafbaar [wordt]'.

Dat belooft nog wat. Ik herinner me uit mijn jeugd dat in mijn scheikundeboek uitgelegd werd hoe je buskruit kon maken (liever gezegd: hoe buskruit gemaakt werd). Wordt het bezit van een dergelijk boek nu ook strafbaar? Of worden gedrukte instructies niet vervolgd?

En al dit soort maatregelen moeten wij, de burgers, maar ondergaan, omdat de Europese regimes de samenleving willen veranderen in een bolwerk van neoliberaal kapitalisme. Heerlijk, en dat durft dan toch nog te spreken over vrijheid...

Geen opmerkingen: