donderdag 16 november 2006

Israeli's hebben vreemd gevoel van recht...

Het Israelische régime heeft vandaag besloten tot represailles, want door Palestijnse raketaanvallen waren - stel je voor! - één dode en twee zwaargewonden gevallen (aan de Israelische kant van de grens, wel te verstaan!). De Israelische minus-ter van oorlog (Amir Peretz) heeft al beloofd dat de Palestijnse strijders "een zware prijs zullen betalen".

Eerste minus-ter Ehud Olmert vertelde tijdens een toespraak in Los Angeles: "We zullen beslissingen nemen over verdere maatregelen om te blijven vechten tegen de onophoudelijke, moorddadige terreur in de Gaza-strook." (Reuters, vanavond)

Zou het niet in de botte kop van deze oorlogszuchtige Ehud O. opkomen, dat hij dan moet beginnen met zichzelf en zijn medeplichtigen uit te roeien?
Waarom zou hij trouwens zelf wél het recht hebben om wraak te nemen voor één dode en twee zwaar gewonden en de Palestijnen niet voor de tientallen die aan hun kant de afgelopen weken al gevallen zijn door de Israelische agressie? De Olmertiaanse logica doet me erg denken aan die van de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog: voor één doodgeschoten Duitse soldaat werden tien onschuldige burgers vermoord.


Tenslotte, voor kwaadwillende criticasters: nee, ik vind het niet goed dat Israeli's beschoten worden! Maar ik vind het evenmin juist dat Palestijnen doodgeschoten worden. Het feit dat George Double-Me Boef zich niet veel gelegen laat liggen aan Palestijnen is wel een érg magere rechtvaardiging!
En ik ben ook geen antisemiet - wat trouwens een onzinnige term is, want zowel Arabieren als Joden zin semieten.j

Geen opmerkingen: