zaterdag 22 april 2006

Balkenende geeft zelf aan dat hij ongeschikt is...

Dit wordt misschien wel een van mijn kortste berichtjes, want ik hoef alleen maar een opmerking te citeren die Balkenende vanochtend gemaakt heeft bij een CDA-bijeenkomst in Limburg: "Mensen letten op of iemand er verzorgd uitziet. Maar dan moet je niet alleen op het uiterlijk van iemand letten, maar ook op wat je in je hebt." (Algemeen Dagblad van vandaag)

En aan zo'n zeldzaam rake verwijzing naar zijn eigen gebrek aan inhoud, hoef ik niks toe te voegen... Het gebrek aan consequentie in de tweede zin zullen we daar maar aan toeschrijven.

Overigens... bij dezelfde bijeenkomst gaf hij in zekere mate ook nog de belgische minister van Buitenlandse Zaken (Karel de Gucht) gelijk door op te merken: "Ik ben erg stijfburgerlijk". De Gucht had namelijk verleden jaar in een interview Balkje gekwalificeerd als "een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid".

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik weet het ook niet allemaal, maar ik ken de omschrijvingen "stijf"; "burgerlijk" en "kleinburgerlijk". Stijfburgerlijk, is dat misschien Vlaams Nederlands? Of is het gewoon een nieuw verzinsel?