dinsdag 10 juli 2007

Olie-oorlog? Olie-crisis? Hoe bedoel-u?

"Zomaar" even een knipseltje uit de Dag van vandaag:

Eerder had ik het al over dreigende olie-tekorten, maar dat die al zó dichtbij gekomen waren had ik niet verwacht.

In mijn artikel
Consumenten mede-verantwoordelijk voor oorlogen! van 7 juli had ik het al over de "slinkende voorraden aan aardolie, andere delfstoffen en grondstoffen", en in mijn artikel Wat de mensheid nodig heeft is ONTGROEI! van dezelfde dag had ik het over de mogelijkheid dat "er over een aantal decennia nog maar weinig grondstoffen over zijn".

Tot voor kort werden mensen die ook maar durfden te suggereren dat de aardolie ooit op kon raken met hoon overladen, en nu publiceren de sufferdjes, uit de koker van het ANP, zelfs al berichtjes als het bovenstaande. Waarom dat overigens onder de kop "FRANKRIJK" staat, is me volstrekt onduidelijk...

Gaan we misschien nu eindelijk ons verstand gebruiken? Of gaan we nog heel gauw die vliegreizen maken en die maxi-slurpende auto kopen voordat er geen aardolie meer is? Ik hoop dat wij (jullie) verstandig zullen zijn, maar voor wat de mensheid als geheel betreft... het is al vaker voorgekomen dat ik véél te hoge verwachtingen had van mijn medemens...

Geen opmerkingen: