maandag 30 juli 2007

Onsmakelijke spam...

Laat ik jullie maar gerust stellen: ik heb een vrij actief spamfilter, en verder heb ik in mijn kleine 20 jaar op het Internet (inclusief eerst nog enkele jaren op "Bulletinboards") geleerd waarop ik moet letten om de kans op het openen van ongewenste zooi zoveel mogelijk te voorkomen.

Aangezien ik echter ook een mailing list beheer (modereer) word ik af en toe toch met die rommel geconfronteerd. Omdat ik alleen de onderwerpregel zie, word ik gelukkig meestal niet zoveel wijzer over de tekst (of PDF of wat er verder voor ellendigs in het berichtje zit - zoals plaatjes van 1 bit met een link, zodat de spammer wel kan zien of zijn bericht geopend is).

Vandaag kreeg ik echter een spam-bericht met een toch wel erg enge boodschap in de onderwerpregel, namelijk "An increase in cells allows for more blood to enter the pxxxs making the pxxxs larger and the erecxxxn more intense" (de x-jes zijn niet uit overdreven preutsheid, maar om te voorkomen dat braafheidsfilters wellicht gaan klagen over niet-geoorloofde 'content' in mijn weblog).

Lees die regel eens even aandachtig: de oplossing voor zielige mannetjes met een kleinheidsfrustratie (of met het idee dat ze door volume of wat dan ook indruk kunnen maken) bestaat uit het vergroten van het aantal cellen. Is dat nou niet precies wat er gebeurt bij kanker? Lekker fris spul wat de betreffende spam lijkt te beloven!

Geen opmerkingen: