woensdag 25 mei 2005

Slimme politici? Eerder gehaaid en achterbaks volgens mij!

Josep Borrell (de voorzitter van het Europees Parlement) verklaart dat het niet goed is voor Europa wanneer de 'grondwet' wordt afgewezen. Het probleem is dat Borrell en zijn collega-politici (een enkele slimme uitzondering daargelaten) te stom zijn om te begrijpen dat aanname van deze 'grondwet' slecht is voor de Europeanen, de gewone mensen dus. De keus lijkt me dan ook niet moeilijk: NEE! Niet aannemen!

Volgens negen ministers van Staat was "de grondwet het beste resultaat waarover de lidstaten het in Europa eens konden worden". Leest dat soort paljassen hun eigen teksten nog wel eens? Ze stellen alleen dat ze niks beters konden bedenken samen, en dan trekken ze maar gauw de conclusie dat het resultaat dus goed moet zijn. Niet dus!

1 opmerking:

Anoniem zei

stel je voor, het is hartje winter en om een of andere reden heb ik geen draad kleding aan mijn lijf (ben beroofd of zo, doet er niet zoveel toe, tenminste in dit voorbeeld) en het enige wat ik heb zijn een stuk of wat euro's in kleingeld.

daar valt geen winterjas van te kopen, ook geen sweater en een lange jaeger, maar een mooie zwembroek krijg ik er wel voor.
tja, die moet ik dan maar aanschaffen, dan vries ik tenminste niet in mijn nakie kapot ... ja hallo, die is gek.

maar dat is wel precies het verhaal dat ons verteld wordt door de dames en heren die samen met balk in de kast zitten (en soortgelijke leeghoofden uit andere landen van de euroclub): we hebben écht hard gewerkt en dit is het beste waar we het over eens werden.

(niet om de boel te versluieren, maar ik vraag me af hoe hoog de drankrekening was na al dat harde werken.)