woensdag 25 mei 2005

Verdonk als het niet waar is...

Nieuwe Revu heeft verleden week aangetoond dat er nogal wat onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij de naturalisatie van Máxima von Amsberg, geboren Zorreguieta. De Rijksvoorlichtingsdienst legt in een reactie daarop uit dat de afhandeling na ontvangst van de aanvraag conform de regels is geschied, maar vergeet in de haast (of moedwillig - ik kan het bijna niet geloven!) te vermelden via welke kanalen de aanvraag ontvangen is - terwijl juist dat een van de gesignaleerde rariteiten is.
Let wel, dit hele gedoe (de naturalisatie van Máxima) werd in een record-korte termijn afgehandeld, ofschoon zij op dat moment niet meer was dan elke willekeurige andere buitenlander (al zijn ze natuurlijk niet allemaal even blond en al hebben niet alle buitenlanders vaders die actief zijn geweest in een misdadig regime). Er was namelijk nog geen toestemming gegeven voor het huwelijk tussen haar en Willem A.

Toen ik dit allemaal las, vroeg ik me af of bepaalde krachten wellicht zo blij waren met Máxima, dat ze wilden voorkomen dat ze uit ongeduld maar gauw een andere partner zou zoeken, en dat ze haar daarom wilden binden door snel een aantal zaken te regelen voor haar...

We zullen nooit te weten komen wat er allemaal achter zat - en als we het wél achterhalen wordt het toch met Warp 9 ontkend...

Ik lees overigens zojuist in de Metro van vandaag dat minister Verdonk op vragen van Groen Links geantwoord heeft dat er niks mis was met de naturalisatie van Máxima.
VERDOMD dus als het niet waar is...

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch wel typisch, als ik een nieuw paspoort nodig heb, moet ik eerst stevig dokken voor ik het zelfs maar te zien krijg, dat blonde wicht ergens uit Zuid-Amerika (die Max met die twijfelachtige achtergrond) wordt in een vluggertje genederlanderiseerd en een jaar later komt iemand erachter dat ze daar eigenlijk toch wel voor had moeten betalen, eh, of zo - en dan meldt die Dienster Verdronk dat daar niks mis mee is.

Er gingen maanden overheen voor ik indertijd mijn papieren had, maar dat zal wel aan iets anders liggen (ik ben namelijk niet hélblond).

Volgende keer (nieuw paspoort) vergeet ik gewoon mijn portemonnee (dat is niet zo moeilijk, dat ding weegt niks, want er zit zelden iets in, en dat ligt niet aan mijn grove uitgavepatroon).