woensdag 17 mei 2006

Jammer, jammer, jammer!

Jammer dat de regeltjes in Nederland het niet toestaan om lid te zijn van meer dan één politieke partij, anders had ik me nu gauw nog even aangemeld als VVD-lid, zodat ik mee had mogen stemmen over de lijsttrekker. Uiteraard is geen van de drie kandidaten geschikt als politicus, maar om te voorkomen dat de VVD bij de verkiezingen volgend jaar te veel stemmen krijgt, zou ik op die andere mevrouw stemmen (die me zo weinig zegt dat ik me zelfs haar naam niet meer herinner).

Verdonk en Rutte zullen inmiddels al wel de nodige stemmen gekregen hebben - al zou het me niets verbazen als er vanaf nu niet zo veel stemmen meer op V. uitgebracht zullen worden.

Het is allemaal de laatste dagen bar onduidelijk geworden. Ik zou denken dat er niemand meer op de VVD zou stemmen als V. daar de lijsttrekker van wordt, maar van de andere kant lopen er in Nederland veel te veel mensen rond met enge ideeën. De afgelopen weken heb ik tenminste verbaasd gestaan van het aantal mensen dat haar rechtlijnige [wie weet daarvoor een synoniem met een negatieve bijklank?] houding ten opzichte van Taida Pasić steunde...

We moeten maar hopen dat in de komende maanden nog veel mensen een beetje gaan nadenken (en dan bedoel ik écht nadenken) over de Nederlandse politiek, zodat ze in ieder geval ook écht stemmen op een partij waarin ze hun eigen ideeën terugvinden.

Geen opmerkingen: