woensdag 3 mei 2006

Nog wat onnieuws over George Bush

Tja, inmiddels zijn we er al aan gewend, dat deze zelf-karikatuur zich nooit druk maakt over wat hij wel en niet mag (ofschoon ik ervan overtuigd ben dat hij zich wél houdt aan de opdrachten die hij van de olieboeren en van de wapenindustrie krijgt, en misschien ook van de anti-abortusbeweging).

Toch wil ik even verwijzen naar een artikel in De Morgen van gisteren, waarin bevestigd wordt dat hij sinds zijn aantreden als president van de VS zonder gewetensnood 'meer dan 750 wetten naast zich' neergelegd heeft, zoals eerder werd gemeld door de Boston Globe en later door de International Herald Tribune.

Bush beweert dat 'hij de bevoegdheid bezit elke door het Congres vastgelegde norm te negeren wanneer die conflicteert met de interpretatie die hij zelf aan de grondwet geeft'.

Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen, wanneer bijvoorbeeld over 100 jaar George Double-Me Bush in één adem genoemd zal worden met Sadam Hussein, Stalin en Mao Zedong. Ik had bijna Hitler in dezelfde zin gezegd, maar daar kan Condo Rice niet tegen, dus ik heb die naam maar even in een aparte zin gezet. Dat hij hoe dan ook echter in de geschiedenisboekjes niet als een licht en als een goede president zal worden afgebeeld, lijkt mij boven alle twijfel verheven.

1 opmerking:

Anoniem zei

hmmm.

download mijn MP3 liedje "phony boy": dat sluit wel aardig aan op deze tekst. http://www.home.zonnet.nl/blatantbill en zie achter music 2 en dan more (onderaan de lijst)