woensdag 8 juni 2005

Échte Europese grondwet

Na mijn geslaagde poging om het huidige grondwetontwerp in twee artikelen samen te vatten (zie mijn log Balkiaanse filosofische stroming van 28 mei dit jaar), loop ik me de laatste dagen steeds af te vragen waarom ik niet zélf een volwaardige Europese grondwet zou kunnen schrijven. Het resultaat zou in ieder geval beter zijn dan het wangedrocht dat verleden week door de Franse en de Nederlandse kiezers is afgewezen.

Ik denk voorlopig nog even door (toch niet genoeg tijd op dit moment om er serieus aan te werken), maar als er iemand is die me succes wil wensen of misschien nog tips heeft, dan hoor ik dat graag. Als je rechtsonder dit logje op "comments" klikt, kun je een berichtje achterlaten. Alvast hartelijk bedankt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Laat ik de eerste zijn:

Succes met het schrijven van de europese grondwet (die ik nadrukkelijk geen eurowet zal noemen) - ben je overigens niet bang dat het amendementen zal gaan regenen, wat zeg ik, storten, hagelen?

Hier alvast de eerste ...

artikel 1:
De rechten van burgers, dieren en het milieu dienen te allen tijde gerespecteerd en gehonoreerd te worden.

artikel 2:
Het neoliberale kapitalisme (de zogenaamde 'vrije markt') kan zijn eigen doelen nastreven, binnen de beperkingen van artikel 1.