maandag 4 september 2023

Perscensuur in Nederland?

Het Algemeen Dagblad (en andere kranten van hetzelfde persconglomeraat, verwezen in hun 'newsletter' (zoals die e-mails in het Nederlands kennelijk genoemd moeten worden) van vandaag, naar een artikel over Bernhard jr., die miljoenen zou krijgen voor de opvang van Oekraïners met als ondertitel «Waarom zoveel geld naar pandjesprins?».

Helaas, in de betreffende kranten kwam ik niet verder dan dat de "pagina niet gevonden [kon] worden", met een 'grappige' tekening erbij of iemand "even heel rap [kan] gaan zoeken".

Eerlijk gezegd ben ik bang dat de RVD (Rijksdienst voor Desinformatie) ervoor gezorgd heeft dat dit artikel in een zwart gat verdwenen is. Maar misschien is er heel toevallig precies bij dat artikel ergens een storing opgetreden, en staat het morgen alsnog op de betreffende webpagina's. Als dat zo is, zal ik het hier ook even melden! Zo sportief ben ik dan ook wel weer.

P.S. Gelukkig heeft Welingelichtekringen het bericht meteen gezien in het Algemeen Dagblad en zoëven was het daar nog te lezen, zodat je het hopelijk daar toch nog kunt raadplegen.


Aanvulling: Het Algemeen Dagblad heeft een rectificatie geplaatst met betrekking tot het artikel, waarover ik gisteren schreef (zie hierboven). Ik kan het me niet voorstellen, maar de club waarvan de pandjesprins deel uitmaakt heeft "het pand aan de Wassenaarseweg gratis ter beschikking [gesteld] voor de opvang van vluchtelingen". Als ze nu ook nog de huur van hun woekerpanden in overeenstemming brengen met de feitelijke waarde, wil ik hen eventueel aan de paus van Rome voorstellen voor zaligverklaring.

Geen opmerkingen: