maandag 13 april 2009

Haagse Vredesmars vandaag

Tot mijn spijt waren er vandaag bij de -door het Haags Vredesplatform
georganiseerde- Haagse Vredesmars (die niet lang was, en in gunstige weersomstandigheden plaatsvond: niet te warm, niet te koud én niet nat) van het Vredespaleis naar het Haagse NAVO-hoofdkwartier, maar enkele tientallen deelnemers. Die waren er echter allemaal wél van overtuigd dat het erg belangrijk is om iets te doen aan de oorlogszuchtige NAVO, vandaar dat we als het ware hoopten wat vrede van het Vredespaleis over te kunnen dragen aan de NAVO. Dat dat hard nodig is bleek wel, want zelfs op Tweede Paasdag waren ze daar op het terrein nog aan het schieten...


Ook Dwarslezer was gevraagd daar wat te vertellen over de NAVO en dat heb ik uiteraard gedaan. Mijn tekst komt binnenkort ook op de site van het Haags Vredesplatform, en ook ikzelf zal hem, hier, publiceren, alleen moet ik hem nog even omzetten in voor mijn blog geschikte 'taal'. Ik kan wél vast vertellen dat ik heb gesproken heb over De NAVO, een gruwelijk monster van Frankenstein. Zodra de tekst beschikbaar is, zal ik het uiteraard laten weten...

Overigens, de bovenstaande foto van het Vredespaleis in Den Haag komt uit de in 1923 uitgegeven tweedelige De Wonderen der Wereld (Uitgeverij A.W. Sijthoff, Leiden), een van de eerste boeken die mij in mijn jeugd informeerden over de grote wereld buiten de plattelandsstad waar ik woonde.

1 opmerking:

Daphne@psp92.nl zei

Hallo Dwarslezer,
Ik vond je toespraak heel interessant! Ik zie 'm graag tegemoet op je weblog!
Groetjes
Daphne
PSP'92