donderdag 5 september 2013

TV-tip voor vanavond: (ON)gezondheid in Nederland

De mafia van Rutte & Samsom heeft het te druk met geld weghalen bij degenen die het niet hebben ("bezuinigen" in Nieuwspraak) en de Gezondheidsraad lijkt alleen aandacht te hebben voor "bewijzen" dat GMS- en UMTS-signalen niet schadelijk zijn voor de volksgezondheid (en misschien zijn ze al weer bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe paniekgolf in verband met vogelgriep ofzo)...

Gelukkig wordt er door anderen soms nog wel eens zinnig werk verricht...

Zo meldt het consumentenprogramma Kassa dat vanavond het VARA-programma Zembla aandacht besteedt aan het feit dat een groot deel van het vlees uit slachthuizen besmet is met darmbacteriën als E-coli. Dat kan met name gevaarlijk zijn voor kinderen, ouderen en zwangere vrouwen.

Mijn advies: kijk vanavond om 21:10 op Nederland II naar het programma Sjoemelen met vlees van Zembla. Het kan geen kwaad te weten hoe "belangrijk" wij zijn voor de Nederlandse Roverheid.

1 opmerking:

Willem Wejes zei

Ik heb de uitzending bekeken, en natuurlijk, sjoemelen is foute boel, inclusief sjoemelen met houdbaarheidsdata. Dat laatste verbaasde me wel. Toch beviel de toon van het programma me niet: het leek net of de helft van de Nederlandse bevolking eigenlijk zwaar ziek in bed zou moeten liggen. Ik vroeg me zelfs af of er een soort propaganda achter zou zitten. Immers, vlees eten is slecht voor het milieu.
Ik heb ooit gezien hoe er bij de boer aan huis worst werd gemaakt, en die worst ging, jawel, in darmen. Schoongemaakt, dat wel, maar ik kan me geen orgaan voorstellen waar meer poep in zit dan darmen. Ook herinner ik met uit mijn jonge jaren een Indische mevrouw die specifiek om darm vroeg bij de slager: die vertelde wat verlegen dat die naar de dierentuinen gingen. Verder heb ik bij de Chinees ook iets dergelijks gegeten, de serveerster raadde het af omdat Nederlanders het niet lekker zouden vinden, en het smaakte me heel goed.
Kortom: sjoemelen is foute boel, maar ik heb niet de indruk dat de volksgezondheid er ernstig onder lijdt.