zondag 19 december 2021

Avonturen van een prikzoeker...

 Omdat ik al talloze oorlogen achter de rug (en gelukkig overleefd) heb - en dus al ruim over de 70 jaar ben, vind ik dat ik ook wel recht heb op een derde anti-Coronale (dus anti-monarchale) prik. Iedere 60+-er zou volgens de webpagina van de R.overheid (afkorting van rijksoverheid) al lang een uitnodiging daarvoor ontvangen moeten hebben, maar dat is dus niet zo. Daarom heb ik dan toch maar eens gebeld naar het telefoonnummer (0800-1351) dat volgens "Rijksvaccinatieprogramma-punt-nl" alle vragen over vaccinaties zou kunnen beantwoorden.

Nadat ik gedurende een half uur heb moeten luisteren naar een stem die me beloofde dat "onze medewerkers" hun best doen om me "zo snel en zo goed mogelijk" te helpen, kreeg ik uiteindelijk een andere stem aan de lijn (misschien wel de enige -en oververmoeide- "medewerker", want er vielen erg veel stukjes uit haar stem) die me vertelde dat ik online een afspraak moest maken. Aangezien ik echter geen DigiD heb, zat er voor mij niets anders op -zei zij- dan te wachten op een schriftelijke uitnodiging. Maar... volgens de webpagina van het R.vaccinatieprogramma zou iedere 60+-er al een uitnodiging gehad hebben. Gevalletje kastje-muur-kluitje-riet... De mevrouw met de haperende stem gaf me uiteindelijk toch een andere telefoonnummer, waar me dan weer werd gemeld dat men mij niet kon helpen, en ik verwezen werd naar een ander webadres, waar ik een hele lijst moest invullen (mijn PIN-code werd nog net niet gevraagd!) en ik uiteindelijk .... mijn Digid moest invullen.

Wordt dus vervolgd, maar de betekenis van "zo snel en zo goed mogelijk" is hiermee in ieder geval wel duidelijk aangetoond. Die komt dus uiteindelijk neer op ...  zo weinig slecht ("onslecht") en zo weinig traag ("ontraag") als mogelijk is.
Overigens niet verwonderlijk, want ruim 30 jaar neoliberale afbraak zorgen er vooral voor dat de ellende in andere termen wordt uitgedrukt (zoals door het Ministerie van Waarheid) in George Orwell's «1984»). Daarom wordt er dus ook nooit meer gesproken van "bezuinigingen", maar van "ombuigingen" of "reorganisaties", noch van "problemen", maar van "uitdagingen". Mocht ik derhalve door de traagheid van het Corona-wanbeleid van de Haagse Bluffers ziek worden dan is dat geen probleem (of erger), maar simpelweg een "uitdaging" - en als ik die niet zou overleven dan heb ik me niet genoeg ingespannen om de uitdaging op te lossen...

Ik weet nu in ieder geval waarom niet gesproken wordt van een vervolg-vaccinatie, maar van een Woesterprik (een beetje verengelst naar "booster"-), want ik word inderdaad steeds woester van alle gekluns.

Geen opmerkingen: